Tilausohjeet

Tuotteiden etsiminen

Aihealuettain listatut tuotteet löytyvät verkkokaupan sivun laidassa olevasta valikosta Tuotteet-valikon alta. Klikkaamalla haluttua aihealuetta, avautuu sen alapuolelle tarkemmat kategoriat, joihin tuotteet on listattu aakkosjärjestyksessä. Mikäli valitun kategorian tuotteet eivät mahdu yhdelle sivulle, ilmestyy sivun alalaitaan valikko, josta voi siirtyä seuraavalle sivulle.

Helpoiten tiettyyn, haluttuun tuotteeseen pääsee verkkokaupan yläosasta löytyvän Etsi tuotteita -toiminnon kautta. Tuotteita voi hakea kirjoittamalla joko koko tuotenimen tai vain osan siitä. 

Useimpiin aihealueisiin, kategorioihin ja tuotteisiin on lisätty kuvaus, jossa kerrotaan tarkemmin tuotteesta. Yksittäisen tuotteen koko tuotekuvauksen pääsee lukemaan klikkaamalla tuotteen nimeä, kuvaa tai tekstiä "Katso tuotteen tiedot".

Kaikkien aihealueiden alla lääkkeet on merkitty tuotekuvan alla olevalla tummalla pohjalla olevalla tekstillä "Lääke". Lääkkeiden osalta tuotekuvauksissa mainitaan vähintään annostelu, erityisesti huomioitavat asiat ja yleiset haittavaikutukset. Tuotekuvauksen alta löytyy vihreällä pohjalla oleva linkki valmisteen pakkausselosteeseen. Itsehoitolääkkeet on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön. Tästä johtuen toimitamme verkkoapteekistamme itsehoitolääkkeitä pääsääntöisesti vain lyhytaikaista käyttöä varten. Jos sinulla on tarve tilata itsehoitolääkkeitä kerralla useampi pakkaus, ota yhteyttä apteekkiimme tai jätä yhteystietosi yhteydenottoamme varten, jotta voimme varmistua lääkkeen turvallisesta ja oikeanmukaisesta käytöstä.

Jos et löydä etsimääsi valmistetta verkkoapteekkimme valikoimasta, ota yhteyttä apteekkiimme joko puhelimitse tai sähköpostilla, ja pyydä tuotteen lisäämistä valikoimaan.

Lääkeneuvontaan tai tilauksiin liittyvissä asioissa palvelemme apteekin aukioloaikoina puhelimitse numerossa 044-5025 300, ma-pe klo 9-18 ja la klo 9-14. Apteekin ollessa suljettuna, voi yhteydenottopyynnön omine yhteystietoineen jättää meille sivun laidassa olevan Palaute ‑linkin kautta tai laittaa sähköpostia osoitteeseen hirvikosken.apteekki(at)apteekit.net


Tuotteiden lisääminen ostokoriin

Tuotteet voi lisätä ostoskoriin missä tahansa vaiheessa klikkaamalla vihreää tekstiä "Ostoskoriin". Jos samaa tuotetta halutaan tilata useampi kappale, voi ostokoriin lisättävää tuotemäärää muuttaa tuotteen tuotesivulla ennen ostoskoriin lisäämistä tai myöhemmin ostoskorissa.

Ostoskoriin valitsemisen jälkeen valitaan jatketaanko ostoksia vai siirrytäänkö ostoskoriin maksamaan tuotteet.

Ostokorin kokonaissumma näkyy sivun oikeassa ylälaidassa ostokori-kuvakkeen vieressä olevassa Yht.-kentässä. Ostoskoriin pääsee siirtymään missä tahansa vaiheessa sivun oikeassa ylälaidassa olevan ostoskori-kuvakkeen kautta.


Ostoskorin sisältö ja toimitustiedot

Ostokoriin valittujen tuotteiden lukumäärää voi muuttaa ja tuotteen voi myös poistaa ostoskorista klikkaamalla tuotteen hinnan vieressä olevaa roskakori-kuvaketta. Mikäli uusi määrä ei päivity automaattisesti, voidaan painaa vihreällä pohjalla olevaa tekstiä "Päivitä tuotemäärät", joka päivittää ostokorin ajantasalle tehtyjen muutosten mukaisesti. Tuotteiden alla näkyy ostosten yhteishinnan ennen valittua toimitustapaa.

Lähetyksen toimitustiedot tulee täyttää huolellisesti. Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Lisätietoja-kentässä voidaan ilmoittaa esim. itselle sopiva yhteydenottoajankohta, jos apteekin halutaan ottavan yhteyttä lääkeneuvonta-asioissa.


Maksaminen

  • Maksu verkkopankissa
    • Verkkokaupassamme on valittavissa kaikkien yleisimpien pankkien maksupainikkeet. Maksun hyväksymisen jälkeen maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi, kun maksamisesta palataan takaisin verkkopalveluun.
  • Maksu apteekissa
    • Hirvikosken apteekista noudettavat tilaukset on mahdollista maksaa myös suoraan apteekkiin noudon yhteydessä.
  • Tiliasiakkaat
    • Asiakkaalla tulee olla allekirjoitettu tiliasiakassopimus Loimaan 2. apteekin kanssa. Tilausta ei toimiteta tilimyyntinä, jos voimassa olevaa tiliasiakassopimusta ei ole.


Reseptilääkkeiden tilaaminen

  • Reseptilääkkeen ostaminen apteekin verkkopalvelusta edellyttää aina sähköistä reseptiä. Reseptilääketilauksen yhteydessä tunnistaudutaan kirjautumalla sisään pankkitunnuksilla tilauksen aloitusvaiheessa.
  • Tilattavat reseptilääkkeet ja niiden määrä voidaan valita joko Omakanta-palvelun kautta, valitsemalla lääke verkkopalvelun luettelosta kirjoittamalla lääkkeen nimi sille varattuun hakukenttään tai kirjoittamalla lääkkeet vapaa teksti -kenttään.
    • Tilausvaiheessa pyydämme suostumusta hakea e-reseptitiedot Kelan kanta-reseptipalvelusta
    • Huomioikaa lisäksi, että
      • Lääkkeitä voidaan toimittaa Kela-korvattuna korkeintaan 3 kuukauden määrä
      • Apteekin verkkopalvelun kautta voidaan toimittaa PKV-lääkevalmistetta enintään pienin pakkauskoko
      • Säilytettävää lääkemääräystä edellyttäviä lääkkeitä ei voi toimittaa apteekin  verkkopalvelun välityksellä
  • Ennen reseptilääketilauksen maksamista ja toimittamista olemme yhteydessä asiakkaaseen puhelimitse. Yhteydenottoaika-lomakkeelle on mahdollista lisätä itselle sopiva yhteydenottoajankohta (päivämäärä ja kellonaika).
  • Lähetyksen toimitustiedot tulee täyttää huolellisesti. Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.
  • Reseptilääketilaukselle voi lisätä myös muita tuotteita apteekin verkkopalvelusta. Tässä vaiheessa ostokori näyttää ostosten summan ilman reseptilääkkeiden omavastuuta. Reseptilääkkeistä maksettava omavastuuosuus lisätään ostoskoriin apteekin toimesta reseptinkäsittelyn yhteydesssä.
  • Käsittelemme tilauspyynnön mahdollisimman pian ja pyrimme olemaan yhteydessä asiakkaaseen toivottuna ajankohtana. Yhteydenoton aikana ostokoriin on mahdollista lisätä vielä myös muita tuotteita apteekin verkkopalvelusta.
Yhteydenoton jälkeen lähetämme tilauksen maksulinkin sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.


Palautukset

Kuluttajasuojalain (38/1978) mukaan asiakkaalla on oikeus tutustua verkkokaupan kautta tilattuihin tuotteisiin. Tuotteet on mahdolllista palauttaa 14 päivän sisällä tilauksen saapumisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Loimaan 2. Hirvikosken apteekin verkkopalvelulla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta muulloin kuin tuotevirhetapauksissa, sillä nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin (Kuluttajansuojalaki 38/1978 6. luvun 16 § 4. kohta).

Mikäli tuote on kuljetuksen aikana kadonnut, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, altistunut kuljetuslämpötila-poikkeamille tai on muuta syytä epäillä valmisteen olevan virheellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi apteekkiin. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Ongelmatapauksissa kannattaa ottaa yhteyttä heti apteekkiimme puh. 044-5025 300 tai hirvikosken.apteekki(at)apteekit.net